4 علامت قطعی جنین پسر در زنان

چه چیزی جنسیت کودک را تعیین می‌کند؟

هر سلول در بدن انسان در مجموع دارای 46 کروموزوم است که ماده ژنتیکی انسان را تشکیل می‌دهد. جنین از یک سلول که از یک تخمک و یک اسپرم تشکیل شده است، شروع به رشد می‌کند. اما وقتی صحبت از تعیین جنسیت جنین و تشخیص علائم بارداری پسر می‌شود، تنها دو کروموزوم در آن سلول اولیه مهم هستند. در لحظه لقاح یک کروموزوم از اسپرم و یک کروموزوم از تخمک جنسیت نوزاد را تعیین می‌کند. این کروموزوم‌ها که به عنوان کروموزوم‌های جنسی هم شناخته می‌شوند دو نوع X و Y دارند.

هر تخمک دارای کروموزوم X و هر اسپرم دارای کروموزوم X یا Y است. تخمک همیشه دارای کروموزوم X است، پس اسپرم است که جنسیت جنین را تعیین کرده و علائم بارداری پسر را در مادر به وجود می‌آورد. اگر اسپرم دارای کروموزوم X باشد، جنین دختر خواهد بود و اگر کروموزوم Y داشته باشد، جنین پسر خواهد شد.

4 علامت قطعی جنین پسر در زنان

چه زمانی متوجه می‌شوید جنین پسر است یا دختر؟

جنسیت جنین به محض برخورد اسپرم با تخمک در لحظه لقاح تعیین می‌شود. در کنار جنسیت، مواردی مانند رنگ چشم، رنگ مو و حتی هوش هم از همان زمان مشخص می‌شود. اندام تناسلی جنین حدود هفته 11 بارداری شروع به رشد می‌کند. با این حال، تا چندین هفته پس از این اتفاق، نمی‌توان با استفاده از سونوگرافی جنسیت جنین را به طور قطعی تعیین کرد. به همین دلیل آگاهی از علامت قطعی جنین پسر می‌تواند به شما در تعیین جنسیت جنین در هفته‌های اول بارداری کمک کند.

تشخیص جنسیت جنین با بررسی مهم‌ ترین علائم بارداری پسر

عقب افتادن قاعدگی اصلی‌ترین نشانه بارداری است که با احتمال حدود 100 درصد نشان‌دهنده بارداری خانم است. برخی از علائم بارداری مثل احساس خستگی، سردرد و لکه ‌بینی نیز رایج هستند و فارغ از جنسیت جنین، در اغلب زنان باردار دیده می‌شود. بروز این علائم در اغلب موارد می‌تواند نشان‌دهنده بارداری باشد؛ اما برای تشخیص قطعی، انجام آزمایش بارداری ضروری است.

نشانه‌های دیگری مثل تمایل شدید به خوردن برخی از غذاها (ویار) یا حس کردن طعم فلز در دهان نیز در برخی از زنان باردار دیده شده است. با این حال ممکن است با وجود شباهت بین علائم، شدت بروز آن‌ها بسته به جنسیت جنین متفاوت باشد و سبب اختلاف علائم بارداری پسر با دختر شود. از طرفی، در مواردی ممکن است جنسیت جنین باعث بروز نشانه‌ای خاص در مادر شود.

1. احساس حالت تهوع در صبح

حالت تهوع در صبح نشانه‌ای است که اکثر زنان باردار آن را تجربه کرده و از آن شکایت می‌کنند. با وجود آنکه جنسیت جنین چه پسر باشد و چه دختر تهوع صبحگاهی در زنان دیده می‌شود، اما شدت بروز آن بسته به جنسیت جنین متفاوت خواهد بود. در مواردی که جنین پسر باشد، احساس حالت تهوع بسیار کم است و حتی ممکن است رخ ندهد. همچنین، مادر پس از تهوع طعمی شور یا ترش را در دهانش احساس می‌کند که این یکی از علائم بارداری پسر است.

2. تعداد ضربان قلب جنین؛ یکی از اصلی ‌ترین علائم بارداری پسر

ضربان قلب جنین با عبور از هفته هشتم بارداری با سونوگرافی قابل تشخیص است. تعداد ضربان قلب به‌طور متوسط از 120 تا 160 ضربان در دقیقه متغیر است. با این حال بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر تعداد ضربان قلب جنین به کمتر از 140 ضربه در دقیقه برسد، با احتمال بالایی جنسیت جنین پسر خواهد بود. تعداد ضربان قلب جنین پسر از دختر کمتر است. به همین ترتیب می‌توان اثبات کرد که میزان فشار خون در بارداری جنین پسر کمتر از دختر خواهد بود و این مورد نیز یکی دیگر علائم بارداری پسر است.

3. رنگ تیره‌ ادرار و مدفوع

در مدت‌زمان بارداری میزان ادرار مادر افزایش پیدا می‌کند. با این حال رنگ ادرار می‌تواند به تشخیص جنسیت جنین کمک کند. زمانی که مادر، حامل جنین پسر است، رنگ ادرار و مدفوع او نسبت به شرایط معمول تیره‌تر خواهد شد که به راحتی قابل تشخیص است. البته اینکه فقط چند بار رنگ ادرار مدفوع تیره باشند، دلیل محکمی برای پسر بودن جنین نیست. درواقع باید شاهد تیرگی ادرار و مدفوع در تمام طول بارداری باشید تا بتوانید جنسیت جنین را تعیین کنید.

4. تغییرات در پوست و مو، از رایج ‌ترین علائم بارداری پسر

تغییرات شرایط جسمی مادر در هنگام بارداری می‌تواند بر سلامت پوست و موی او نیز تاثیر بگذارد. بر همین اساس، یکی از علائم بارداری پسر داشتن پوستی شفاف و سالم و عاری از هرگونه جوش، لک و آکنه است. از طرفی سلامت مو نیز در مادرانی که جنین پسر دارند، بهبود می‌یابد. به‌طوری که رویش مو تقویت می‌شود و مو ظاهر درخشان و شادابی پیدا می‌کند و ضخامت آن افزایش می‌یابد. البته این فقط به موی سر مربوط نمی­شود و رویش موهای زائد نیز بیشتر خواهد شد.

5. تغییرات خلق و خو

به دلیل تغییرات هورمونی که در هنگام بارداری ایجاد می‌شود، نوسانات اخلاقی نشانه‌ای رایج در میان مادران باردار است که تمام مادران باردار آن را تجربه می‌کنند و با جنسیت جنین ارتباط چندانی ندارد. با این حال یکی از علائم بارداری پسر بروز برخی از صفات مردانه مثل رفتارهای جسورانه است؛ زیرا میزان هورمون تستوسترون در این دوره، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

6. تغییر در سینه‌ها؛ از دیگر علائم بارداری پسر

افزایش میزان هورمون‌ها در دوران بارداری باعث تغییر در اندازه سینه‌ها می‌شود. بزرگ شدن سینه‌ها از علائم معمول بارداری پسر و دختر است. با این حال اگر این افزایش اندازه متقارن نباشد (هم‌اندازه نبودن سینه‌ها) و سینه راست بزرگ‌تر از چپ باشد می‌تواند از علائم بارداری پسر به‌شمار بیاید.

7. احساس سرما در پاها

مادران باردار فشار خون متفاوتی نسبت به شرایط معمول را تجربه می‌کنند؛ زیرا سیستم گردش خون آن‌ها فرایند خون‌رسانی به دو قلب را انجام خواهد داد. از طرفی، همانطور که پیش از این گفته شد میزان فشار خون در بارداری پسر کمتر از دختر است. این اتفاق به همراه سایر تغییرات جسمی مادر، سبب می‌شود تا هنگامی که جنین پسر است، مادر احساس سرما در پاهای خود داشته باشد. سرد شدن پاها، به خصوص به‌طور ناگهانی، یکی از رایج‌ترین علائم بارداری پسر به حساب می‌آید.

8. تمایل به خوردن غذاهای ترش یا شور؛ از ساده ‌ترین علائم رایج بارداری پسر

تمایل شدید و هوس خوردن برخی از غذاها، نشانه‌ای رایج در میان زنان باردار است. با این حال نوع غذایی که مادر دوست دارد بیشتر آن را بخورد، می‌تواند با جنسیت جنین در ارتباط باشد. اگر جنین پسر باشد و سن حاملگی از 8 هفتگی عبور کرده باشد، تمایل به خوردن مواد غذایی ترش و شور مثل ترشی، آلوچه و خیار شور بیشتر است و این یکی از رایج‌ترین علائم بارداری پسر به حساب می‌آید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "4 علامت قطعی جنین پسر در زنان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "4 علامت قطعی جنین پسر در زنان"، کلیک کنید.