باقری: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم

باقری: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: نیازمند اقدام قاطع و فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش یوویک، «علی باقری» در مراسم بزرگداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در سخنانی با اشاره به تهدید رژیم صهیونسیتی مبنی بر  استفاده از بمب هسته‌ای علیه مردم غزه و استفاده  این رژیم از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی  علیه مردم فلسطین گفت: امروز کشورهایی پشت جنایت‌های  این رژیم هستند که در موضوع بمباران شیمیایی مردم سردشت نیز در پشت رژیم صدام قرار داشتند.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی همچون آلمان، هلند، انگلیس، فرانسه و آمریکا بیشترین نقش را در تجهیز رژیم صدام دیکتاتور به این سلاح‌ها داشتند و این امکان را به رژیم صدام  دادند که بارها از سلاح های شیمیایی علیه مردم و نظامیان ایران استفاده کند.

 ایران بزرگ‌ترین قربانی استفاده سیستماتیک از سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر است.

در بمباران شیمیایی شهر سردشت در هفتم تیرماه ۱۳۶۶،  ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از ۸۰۰۰ نفر در معرض گازهای سمی قرار گرفته و مسموم شدند.

شرکت‌های بسیاری از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، هلند، فرانسه و دیگر کشورها، تامین‌کننده سلاح‌های شیمیایی و مواد اولیه و تجهیزات بکار رفته در این سلاح‌ها برای رژیم صدام بودند.

این خبر تکمیل می‌شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باقری: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باقری: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم"، کلیک کنید.