مودی سوگند یاد کرد – یوویک

«نارندرا مودی» امروز (یکشنبه) برای سومین بار به عنوان نخست وزیر هند سوگند یاد کرد و به دومین رهبر این کشور بدل شد که سه دوره در قدرت حضور پیدا می کند.

 به گزارش یوویک، «نارندرا مودی» امروز یکشنبه و برای سومین بار به عنوان نخست وزیر هند سوگند یاد کرد.

حزب مودی در انتخابات امسال هند موفق به کسب اکثریت آرا نشد، اما او در نهایت با تشکیل یک ایتلاف، به عنوان نخست وزیر این کشور سوگند یاد کرد تا بعد از «جواهر لعل نهرو» دومین نخست وزیر هند باشد که برای سومین دوره پنج ساله سوگند می خورد.

حزب «بهاراتیا جاناتا» به عنوان بخشی از ایتلاف «اتحاد ملی دموکراتیک» در یک دهه گذشته بر هند حکومت کرده، اما این اولین بار است که تحت رهبری مودی، این حزب به حمایت دیگر احزاب برای تشکیل دولت نیاز پیدا می کند.

مودی سوگند یاد کرد
مراسم سوگند مودی
مودی سوگند یاد کرد
مراسم سوگند مودی
مودی سوگند یاد کرد
مراسم سوگند مودی
مودی سوگند یاد کرد
مراسم سوگند مودی

به گزارش آسوشیتدپرس، نتایج کامل انتخابات چند هفته ای هند که در اواسط آوریل آغاز شد، روز چهارشنبه منتشر شد. حزب بهاراتیا جاناتا 240 کرسی به دست آورد، اما برای کسب اکثریت قاطع کرسی ها و تشکیل دولت به 272 کرسی نیاز داشت.

 احزاب ایتلاف «اتحاد ملی دموکراتیک» روی هم 293 کرسی از 543 کرسی مجلس هند را به دست آوردند و بدین ترتیب، حزب مودی حق تشکیل دولت و اعلام نخست وزیر را به دست آورد.

پایان خبر یوویک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مودی سوگند یاد کرد – یوویک" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مودی سوگند یاد کرد – یوویک"، کلیک کنید.