مبارزه بیولوژیک با کرم پیله خوار نخود در 2000 هکتار از مزارع لرستان

مبارزه بیولوژیک با کرم پیله خوار نخود در 2000 هکتار از مزارع لرستان

یوویک/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مبارزه بیولوژیک با کرم پیله خوار نخود در سطح 2000 هکتار از مزارع استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی امشب 16 خرداد ماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال 47 هزار و 196 هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص داده شد و خوشبختانه رشد 9.3 درصدی خرید گندم را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تا 15 خردادماه، 24 هزار و 759  تن گندم در استان خریداری شده که این خرید تضمینی تا 15 شهریورماه جاری ادامه دارد، بیان کرد: همچنین 5144 تن در سامانه ثبت نشده است و در مجموع میزان خرید گندم تاکنون 29 هزار و 903 تن بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با توجه به بارندگی هایی که در استان شاهد بودیم اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با آفات انجام شده و با تمهیدات اندیشیده شده و استفاده از تجهیزات و دانش فنی و بروز فصل زراعی خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

شاهرخی بیان کرد: همچنین تا 15 خردادماه 270 تن کلزا از کشاورزان شهرستان پلدختر خریداری شده و پیش بینی می شود که در خرید دانه های روغنی رشد 13.8 درصدی در استان را شاهد باشیم.

وی در ادامه با انتقاد عدم پرداخت بدهی هفت میلیارد تومانی کاملیناکاران از سوی پیمانکار، اظهار کرد: 9 ماه است که این پیمانکار شرکت خصوصی طلب این کشاورزان را پرداخت نکرده و ضرورت دارد این مهم از طریق وزارتخانه پیگیری و تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در سال 1403 اعتباری از طرف سازمان حفظ نباتات برای مبارزه بیولوژیک در نظر نگرفته شده بود، گفت: با پیگیری ریاست سازمان تفاهم نامه ای برای مبارزه بیولوژیک با کرم پیله خوار نخود در سطح 2000 هکتار از مزارع استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با استفاده از رهاسازی زنبور براکون به تعداد چهار میلیون فروند امضا شد، تصریح کرد: عملیات مبارزه با این آفت در حال اجراست و لرستان جزو سه استانی است که امسال توانسته این عملیات را اجرایی کند.

پایان خبر یوویک 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مبارزه بیولوژیک با کرم پیله خوار نخود در 2000 هکتار از مزارع لرستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مبارزه بیولوژیک با کرم پیله خوار نخود در 2000 هکتار از مزارع لرستان"، کلیک کنید.