عکس| ظریف جوان در سازمان ملل

محمّدجواد ظریف خوانساری (زادهٔ 17 دی 1338) سیاستمدار و دیپلمات ایرانی است که در دولت های یازدهم و دوازدهم سمت وزیر امور خارجه ایران را بر عهده داشت. او همچنین از اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر و دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است.

عکس| ظریف جوان در سازمان ملل

آفتاب نیوز :

در سال 1366 که جنگ ایران و عراق ماه های پایانی خود را سپری می کرد و فشارهای بین المللی بر ایران، به منظور پذیرفتن متن اولیه قطعنامه 598 شورای امنیت به اوج رسیده بود، تیم مذاکره کننده ایرانی، سعی داشت به جای درج مفادی که انتظارات ایران را برآورده نمی کرد، بندهایی از طرح اجرایی دبیرکل سازمان ملل متحد (خاویر پرز دکوییار) را جایگزین نماید.

نوشتن نامه این درخواست رسمی به محمدجواد ظریف، تنها دیپلمات ایرانی وقت مسلط به زبان انگلیسی در نمایندگی ایران، در سازمان ملل متحد گماشته شد.

عکس| ظریف جوان در سازمان ملل

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عکس| ظریف جوان در سازمان ملل" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عکس| ظریف جوان در سازمان ملل"، کلیک کنید.