هشدار نسبت به نشر اکاذیب در فضای مجازی

هشدار نسبت به نشر اکاذیب در فضای مجازی

یک جرم شناس نسبت به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی هشدار داد.

وحید سلطانی پاجی در گفت وگو با یوویک با بیان اینکه انتشار اخبار کذب و شایعات می تواند موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد التهاب در جامعه شود، گفت: در برخی شرایط مانند همین حادثه برای بالگرد رییس جمهور انتشار شایعات می تواند پیامدهای بیشتری نیز داشته باشد. از این رو لازم است که مردم اخبار را از منابع رسمی و موثق پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه قانونگذار برای انتشار اخبار کذب مجازات در نظر گرفته است، ادامه داد: براساس ماده 746 قانون مجازات اسلامی نشر اکاذیب در فضای مجازی دارای مجازات است که حبس از 91 روز تا دو سال از جمله این مجازات است. 

این جرم شناس اضافه کرد: گاهی ممکن است افراد ناخواسته و از سر کمبود سواد رسانه ای دست به اقداماتی بزنند که دچار مشکل شوند.

پایان خبر یوویک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار نسبت به نشر اکاذیب در فضای مجازی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار نسبت به نشر اکاذیب در فضای مجازی"، کلیک کنید.