بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری در تحریم علیه ایران دارد؟

بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری در تحریم علیه ایران دارد؟

این تحلیلگر مسایل دیپلماسی می افزاید: روی کار آمدن دوباره ترامپ، فضای سیاسی علیه ایران را بسیار سخت خواهد کرد. از سوی دیگر لبه سخت برخورد کاخ سفید با تهران خود را بیشتر به نمایش می گذارد و ترامپ با بهره برداری از آنچه بایدن ساخته است، می تواند فشار شدیدتری را بر تهران وارد کند. مثلا همگرایی میان ایتلاف عربی_عبری_غربی را گسترش بیشتری دهد که این به ضرر تهران است.

مطهرنیا با اشاره به این که در دوره ریاست جمهوری بایدن نه تنها تحریم ها لغو نشده بلکه فشار اضافه هم شده است، می گوید: با آمدن ترامپ این جریان سخت تر می شود.در نتیجه قیمت نفت هم در وضعیت نابسامانی قرار می گیرد که میل به شدید و زیاد شدن در آن هویدا خواهد شد. البته این وضعیت قابل کنترل است. همانطور که در سال های اخیر کنترل شده و نفت چند دلار جابه جایی را بیشتر شاهد نخواهد بود.

این کارشناس بین الملل تاکید می کند: ایران شاید با تهدیدهای آشکارتری و البته تحریم های بیشتری مواجه شود تا به مرحله معامله ای بزرگ با آمریکا برسد. ترامپ تلاش می کند تا زمینه هایی آماده کند که ایران را با کمترین توانمندی پای میز مذاکرات بکشاند یا مجبور شود با آمریکا رودررویی بیشتری را در مسایل اقتصادی – سیاسی تجربه کند.

23302

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری در تحریم علیه ایران دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری در تحریم علیه ایران دارد؟"، کلیک کنید.