حفاری به قصد کشف آثار تاریخی در زیر یک مسجد در سنندج – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان

حفاری به قصد کشف آثار تاریخی در زیر یک مسجد در سنندج - خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان

محمدرضا زارعی در گفت وگو با خبرنگار یوویک اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای باباریز از توابع این شهرستان، بررسی ها و تحقیقات در دستورکار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: پس از اخذ حکم قضایی، با همراهی و هماهنگی ماموران انتظامی کلانتری شماره 16، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه 2 نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، عنوان کرد: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض یک ونیم متر و عمق 10 متر و در ادامه یک تونل به قطر سه متر به قصد رسیدن به زیر یک مسجد و کشف اشیا تاریخی نموده بودند.

سرهنگ زارعی یادآور شد: از متهمان دو عدد بیل، دو عدد کلنگ و یک دستگاه دریل برقی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، بیان کرد: هموطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حفاری به قصد کشف آثار تاریخی در زیر یک مسجد در سنندج – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حفاری به قصد کشف آثار تاریخی در زیر یک مسجد در سنندج – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.