نشانه های کبد چرب در صورت

انواع کبد چرب

بیماری کبد چرب مرتبط با الکل معمولا در اولویت قرار می گیرد چراکه می تواند بدتر شده و به هپاتیت الکلی تبدیل شود. حتی با گذشت زمان، ممکن است به سیروز الکلی تبدیل شود. کبد چرب گرید 3 خطرناک ترین نوع این بیماری است. به طوریکه خون از دستگاه گوارش قبل از سفر به هر جای دیگر بدن از طریق این عضو فیلتر می شود. بیماری کبد چرب (استیاتوز) تجمع چربی اضافی در سلول های کبدی است و یک شکایت شایع کبدی در کشورهای غربی به شمار می رود. این بیماری از هر 10 نفر یک نفر را مبتلا می کند. به صورت کلی طبیعی است که کبد حاوی مقداری چربی باشد، اما اگر چربی بیش از 10 درصد وزن کبد را تشکیل دهد، این به این معناست که کبد چرب دارید و ممکن است عوارض جدی سراغتان بیاید.

نشانه های کبد چرب در صورت

علت کبد چرب

خوردن کالری اضافی باعث تجمع چربی در کبد می شود. هنگامی که کبد، چربی ها را به طور معمول پردازش و تجزیه نمی کند، چربی بیش از حد انباشته می شود. محصولات بیز شاپ شامل انواع قهوه ها و قارچ گانودرما و سایر محصولات درمانی می باشد . افراد در صورت داشتن شرایط خاص دیگر مانند چاقی، یا تری گلیسیرید بالا در خطر ابتلا به کبد چرب هستند. سوء مصرف الکل، کاهش وزن سریع و سوء تغذیه نیز ممکن است منجر به کبد چرب شود. با این حال، برخی افراد حتی اگر هیچ یک از این شرایط را نداشته باشند، به کبد چرب مبتلا می شوند. یکی از علایم شایع کبد چرب، بوی بد دهان است که ناشی از تغییرات روی زبان یا تغییرات فیزیولوژیک متاثر از این بیماری است. علایم و نشانه های سندرم متابولیک عبارتند از:

  • چاقی، به خصوص دور کمر (چاقی شکمی)
  • فشار خون بالا
  • یک یا چند سطح کلسترول غیرطبیعی
  • مقاومت در برابر انسولین، هورمونی که به تنظیم میزان کمک می کند.

چگونه کبد چرب را تشخیص دهیم؟

از آنجایی که اکثر افراد علایمی ندارند، تشخیص این شرایط آسان نیست پس ممکن است پزشک از روش های مختلفی برای تشخیص ابتلا به بیماری کبد چرب استفاده کند. برخی از مواردی که پزشک ممکن است برای تشخیص بیماری کبد چرب استفاده کند عبارتند از: معاینه بدنی: پزشک فرد را وزن می کند و بدن او را برای علایم مشکلات کبدی مانند بزرگ شدن کبد یا یرقان بررسی می کند. خطرناک ترین علایم کبد چرب، تورم شکم و زردی است که نشان دهنده ی درجات شدید از بیماری و آسیب است. بهتر است در صورت داشتن این علایم حتما با یک پزشک حاذق مشورت نمایید. برای اینکار می توانید از سامانه دکتر مایکو استفاده نمایید. این سامانه شما را در یافتن و ثبت نوبت از بهترین پزشکان برای ثبت نوبت به صورت آنلاین و راحت برای ویزیت تصویری، حضوری، تلفنی و متنی یاری می کند.

داشتن یک زبان روکش دار معمولا نشان می دهد که شما غذا را به خوبی هضم نمی کنید و به همین دلیل، باکتری های بد و مخمر مانند کاندیدا رشد بیش از حد دارند. کبد با تولید صفرا به فرد در هضم چربی کمک می کند اما اگر مشکلات کبدی یا دارید، ممکن است نتوانید صفرا را برای هضم کافی تولید کنید که باعث نفخ و خستگی جسمی و روحی در فرد می شود. تمام این موارد فقط یک ارزیابی برای سلامت بدن هستند و نتیجه ی آن ها به هیچ عنوان نمی تواند به عنوان یک نتیجه قطعی برای تشخیص بیماری کبد چرب در نظر گرفته شود. نتیجه تشخیص بیماری حتما باید توسط پزشک و آزمایشات دقیق مشخص شود. شما می توانید از طریق سامانه دکتر مایکو علاوه بر پزشکان کلینیک ها با پزشکان بیمارستان ها هم مشورت نمایید.

درمان کبد چرب

پاکسازی کبد در سه سوت شامل ایجاد تغییراتی در سبک زندگی شماست که می تواند شرایط را بهبود بخشد و حتی آن را معکوس کند. اگر کبد چرب شما ناشی از الکل است، مهم ترین کاری که باید انجام دهید به الکل است که مانع ابتلا به یک بیماری جدی تر می شود. پزشکان سامانه دکتر مایکو می توانند در ویزیت از راه دور هم پرونده ی پزشکی شما را مشاهده و نسخه الکترونیک برای تجویز دارو و انجام آزمایش صادر نمایند و تنها در صورت لزوم نیاز است به صورت حضوری مراجعه داشته باشید.اجتناب از تمام چربی ها در رژیم غذایی ضروری نیست. با این حال، پزشک ممکن است توصیه کند که از مصرف برخی مواد غذایی مانند غذاهای حاوی فروکتوز (قند موجود در میوه) و چربی های ترانس (نوعی چربی) خودداری کنید. اگر به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا هستید، می بایست به توصیه های زیر عمل کنید:

  • عدم مصرف الکل
  • پیروی از
  • کاهش وزن
  • تمرین و ورزش به طور منظم
  • کنترل
  • درمان کلسترول بالا در صورت وجود
  • اجتناب از داروهایی که روی کبد تاثیر منفی می گذارند
  • ترک سیگار

نکته ی بعد این است که داروی خاصی برای بیماری کبد چرب وجود ندارد! با این حال، بسته به وضعیت، پزشک ممکن است توصیه کند که دارو مصرف کنید تا سطح لیپید خود را کاهش دهید یا نحوه مدیریت گلوکز را در بدن بهبود بخشید. همانطور که گفته شد متاسفانه هیچ داروی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی برای بیماری کبد چرب وجود ندارد. تاکنون، دو تا از بهترین گزینه دارویی که توسط مطالعات مختلف تایید شده اند، ویتامین E و پیوگلیتازون هستند. در طب سنتی، درباره ی مزاج کبد و مواد غذایی که مزاج مخالف با کبد دارند و روی آن تاثیر مثبت و منفی می گذارند، بررسی هایی انجام شده است. یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان کبد چرب دمنوش کبد چرب دکتر بیز است. یکی از بهترین درمان ها برای کبد چرب گرید 2 پیوگلیتازون است، دارویی که معمولا برای دیابت نوع 2 تجویز می شود.

همان طور که می دانید مزاج کبد گرم است اما به دلیل مصرف مواد غذایی خاصی مانند ترشیجات، سرکه، آبغوره و دیگر خوراکی هایی که طبع سردی دارند، از جمله ماست، خیار و… یا به دلیل برخی رفتارهای اشتباه نظیر آب خوردن بین غذا یا کاهش وزن سریع و مصرف بیش از حد چربی یا گرسنگی های طولانی مدت، ممکن است طبع کبد سرد شود؛ در این صورت، کبد توانایی متابولیزه کردن و تجزیه چربی ها را نخواهد داشت و همین امر سبب می شود که چربی اضافه در کبد جمع شود و کبد چرب ایجاد کند. خوشبختانه مصرف خاکشیر می تواند به این عارضه کمک کند. کبد چرب گرید 1 نوع خفیف این بیماری است که در آن عملکرد کبد مختل نمی شود. معمولا در این مرحله نیاز به دارو نیست و همان اصلاح رژیم غذایی و لایف استایل کافی است.

عوارض کبد چرب

کبد چرب گرید 3، جدی ترین و خطرناک ترین گرید این بیماری است. بنابراین حتما لازم است که به اصلاح لایف استایل و مصرف به موقع داروهای موردنیاز توجه زیادی داشته باشید. یک دوره متوسط از 6 هفته تا 2 ماه، برای بهبودی از بیماری کبد چرب نیاز است. با این حال، پیروی مادام العمر از رژیم غذایی خاص و تغییرات سبک زندگی ممکن است برای جلوگیری از عود مجدد آن ضروری باشد. خطرات کبد چرب چیست؟ عارضه اصلی کبد چرب، سیروز یا زخم کبد است. همانطور که کبد شما تلاش می کند تا التهاب ناشی از این شرایط را متوقف کند زخم هایی ایجاد می کند. همانطور که التهاب گسترش می یابد، زخم ها نیز گسترش می یابند و در نهایت کبد دیگر نمی تواند کار خود را انجام دهد و منجر به شرایط زیر می شود:

  • تجمع مایع در شکم
  • وریدهای متورم در مری که می توانند ترکیده و خونریزی کنند
  • گیجی و خواب آلودگی
  • سرطان کبد
  • نارسایی کبد

آیا ترشی برای کبد چرب مضر است؟

خوردن بیش از حد سدیم باعث می شود و کبد سخت تر کار کنند. علاوه بر این، فشار خون بالا که اغلب به دنبال رژیم های سرشار از سدیم است، استرس بیشتری را بر این اندام ها وارد می کند. در نتیجه، خوردن بیش از حد ترشی ها ممکن است برای هر کسی که بیماری کبدی یا کلیوی دارد، خطرناک باشد. یک مطالعه نشان می دهد که بیماران مبتلا به چاقی و بیماری «کبد چرب» پیشرفته که تحت برای کاهش وزن که یکی از آن ها است قرار گرفته اند، خطر ابتلا به عوارض بیماری های کبدی و بیماری های جدی قلبی عروقی به میزان قابل مقایسه ای کمتر در آینده در مقایسه با بیمارانی که جراحی نکرده اند تهدیدشان می کند.

به صورت کلی، جراحی چاقی با 88 درصد کاهش خطر پیشرفت کبد چرب به سیروز، سرطان کبد یا مرگ مرتبط با کبد همراه بوده و همچنین با 70 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جدی مانند حمله قلبی در بیماران همراه است. مدت زمان درمان کبد چرب چقدر است؟ یک دوره متوسط از 6 هفته تا 2 ماه، برای بهبودی بیماری کبد چرب نیاز است. با این حال، پیروی مادام العمر از رژیم غذایی خاص و تغییرات سبک زندگی ممکن است برای جلوگیری از عود مجدد آن ضروری باشد. علایم کبد چرب در چهره چیست؟ صورت پف کرده، حلقه های تیره زیر چشم، زرد شدن پوست، زبان پوششی و بوی بد دهان، شکستگی رگ های خونی روی صورت، آکنه روی گونه ها و چانه و رنگدانه های قهوه ای روی پوست صورت. علاوه بر صورت در بدن هم علامت هایی ایجاد می شود که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نشانه های کبد چرب در صورت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نشانه های کبد چرب در صورت"، کلیک کنید.