مهندسان برتر نوسازی مدارس از اقدامات خود گفتند – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار یوویک؛ همزمان با آیین اعزام تجهیزات آموزشی، سرمایشی و گرمایشی به مدارس سراسر کشور، مراسم جایزه ملی نصیر هم برگزار شد که طی آن به مهندسین برتر سازمان نوسازی مدارس کشور که در امر نوسازی مدارس جهاد گرانه زحمات زیادی کشیده بودند تقدیر به عمل آمد.

حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این برنامه گفت: در دو سال گذشته دولت با تحریم های متعدد و کمبود منابع مالی مواجه بود؛ با این حال 32 هزار کلاس درس با مساحت 4 میلیون متر مربع تحویل دانش آموزان شده است.

پس از این سخنان، شش مهندس برتر مدرسه ساز در جایزه ملی نصیر مورد تقدیر قرار گرفتند و در سخنانی به اقدامات خود و استان مربوطه که در آن فعالیت می کنند؛ اشاره کردند.

سید محمد اسماعیل موسوی تاکامی کارشناس معماری سازمان نوسازی مدارس به عنوان مهندس برتر در این مراسم ضمن ارایه سوابق و تجربیات و آثار پژوهشی، شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و طرح حیات طیبه از استان مازندران گفت: پیشنهاد بنده به افراد جهت شرکت در طرح جایزه نصیر این است که کارها و آثار خود را دسته بندی نموده و با توجه به حضور افراد خلاق و مسلط به دانش روز قطعاً در سالیان پیش رو شاهد ارایه طرح های قوی تری در این جشنواره خواهیم بود.

شهلایی معاون فنی و نظارت نوسازی مدارس کرمانشاه در خصوص جایزه ملی نصیر گفت: افتخارم این است که 24 سال در عرصه مدرسه سازی ایران مشغول به خدمت بوده و با تکیه و تعهد بر اصول، چارچوب و استانداردها به امر طراحی و ساخت و نظارت پروژه های آموزشی مشغول هستم و طی همه این دوران، توجه به معماری ایران اسلامی را در پروژه ها مدنظر قرار دادم.

وی با اشاره به زلزله های سال های گذشته در غرب کشور گفت: به همت همکاران مجموعه نوسازی مدارس و کمک خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در 1200 روز، 1200 مدرسه را هدیه کردیم و این نکته بین دستگاه های اجرایی مدیرت بحران بسیار حایز به اهمیت است. دایر کردن سریع کانکس های آموزشی در مناطق زلزله زده و جابه جایی این فضاهای پیش ساخته کمک شایانی به امر آموزش و مدیریت مواقع اضطراری نمود.

شهلایی با بیان اینکه به مسیله صنعتی سازی در 380 پروژه استان کرمانشاه توجه شده است؛ گفت: قالب اصلی این پروژه ها با تکیه بر امر صنعتی سازی و کیفی سازی مواد اولیه و بهینه سازی قیمت تمام شده صورت گرفت.

استفاده از فناوری های نوین و ایده های نو با کمک گرفتن از جوان های خوش فکر و خلاق و مراکز دانش بنیان موضوع دیگری بود که شهلایی بر آن تاکید کرد و گفت: در امر طراحی و اجرا و به کارگیری مواد اولیه روز و انتخاب افراد برتر باید بیش از پیش در سالیان بعد مدنظر قرار گیرد.

ریحانه نوروزی کارشناس معماری دفتر فنی و تحقیقات برگزیده دیگری بود که از جمله اقدامات وی می توان به طرح هایی که در سالیان گذشته در همایش مدرسه ایرانی، نشریه های 697 و 734 و نشریه مدارس سازگار با محیط زیست ارایه کرده بود اشاره کرد.

وی در این برنامه گفت: کارهایی که دارای دستاورد و یک خروجی بوده و قابلیت عملیاتی باشد باید مورد اهمیت است. از زمان ارایه طرح تا پژوهش های میدانی، در نیازسنجی و مکان یابی فضا، توجه به سن و ذایقه سنین مختلف فراگیران، توجه به اقلیم، توجه به صنعتی سازی و کیفی سازی باید رعایت شود. همه این نکات می تواند در جشنواره های سال های بعد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرخ انصاری از سازمان نوسازی مدارس استان زنجان دیگر برگزیده این جشنواره بود که گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده در خصوص اهمیت موضوع آرشیو نقشه های طرح ها، نسبت به راه اندازی سامانه ای تحت وب جهت بارگذاری با امکان طبقه بندی و دسته بندی نقشه ها و همچنین بارگذاری اسناد و کتاب های مختلف و کروکی پروژه ها اقدام کردیم. این اسناد و اطلاعات قابلیت استفاده ناظرین از نقشه در سر پروژه ها را دارد.

انصاری افزود: پیشنهاد بنده به مهندسینی که در سال های بعد در مباحث مقاوم سازی، صنعتی سازی، طراحی سامانه ها و نرم افزارها فعالیت خواهند داشت این است که این حوزه برای توسعه و پیشرفت بسیار جای کار دارد و انتظار می رود مهندسین جوان در این خصوص اقدام کنند.

مهندسان برتر نوسازی مدارس از اقدامات خود گفتند

مژگان پورعماد از سازمان نوسازی مدارس استان خراسان رضوی دیگر مهندس برتر این جشنواره بود که در حوزه فناوری های هوشمند، اختراعاتی داشته است. همچنین راه اندازی اولین مجتمع آموزشی سبز سردار شهید سلیمانی، توجه به امر صنعتی سازی و بهینه سازی هزینه کرد اعتبارات و قیمت تمام شده فضا در سطح مشهد با استفاده از پانل aac که سرعت بالایی در ساخت و پیاده سازی پروژه دارد، از نمونه اقدامات مهندس پورعماد بوده است.

پورعماد در این برنامه پیشنهاد کرد که مقالات پژوهشی روز و کاربردی در امر نوسازی مدارس بیش از پیش مورد مطالعه قرار گرفته و به اولویت های ذکر شده در این مقالات بیشتر توجه شود.

وی همچنین پیشنهاد داد تا واحد فناورانه و دانش بنیان در قسمت توسعه تحقیقات سازمان راه اندازی شود که همواره با بهره گیری از علوم و فنون روز در امر طراحی و اجرا کمک حال سازمان نوسازی مدارس باشد.

علی صباغ مقدم از نوسازی مدارس خراسان رضوی هم در این برنامه علت انتخاب خود را در جشنواره نصیر، اقداماتش در راستای مدرسه سازی، ترجمه مقالات خارجی و بروزرسانی داده ها و مقالات خود عنوان کرد.

صباغ مقدم هم به مهندسین جوان و سایر همکارانش پیشنهاد کرد حضور در کارگاه های آموزشی، شرکت در کمیته های فنی و اجرایی و توجه به خلاقیت و نوآوری و مطالعه مقالات و ارایه مقالات کاربردی متناسب با نیاز سازمان قبل از طراحی پروژه ها را جدی بگیرند

در پایان این مراسم از شش برگزیده جایزه ملی نصیر و مهندسین برتر سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش تقدیر و تشکر به عمل آمد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهندسان برتر نوسازی مدارس از اقدامات خود گفتند – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهندسان برتر نوسازی مدارس از اقدامات خود گفتند – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.