ذخایر محصولات اساسی در وضعیت مطلوب است – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان

ذخایر محصولات اساسی در وضعیت مطلوب است - خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری یوویک، نشست قرارگاه امنیت غذایی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی با حضور مسیولان ستاد، انجمن ها و تشکل های کشاورزی و مشارکت وبیناری سازمان جهاد کشاورزی استان ها برگزار شد.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در ابتدا نشست با اشاره به وضعیت تولید کالاهای اساسی، گفت: در تولید مرغ و تخم مرغ با تامین کافی و به موقع منابع پایه تولید، نهاده و تلاش مستمر تشکل ها و تولیدکنندگان از گلوگاه تامین بازار داخل عبور کرده ایم و حالا؛ تقویت صادرات، دغدغه اصلی است.

وی افزود: بر اساس گزارش خرداد سال جاری، جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ورود به مرحله ثبات و پایداریِ تولید با افزایش نرخ رشد، ادامه داد: شاخص های اقتصادی بخش کشاورزی ایران رو به بهبود بوده و میزان ذخایر محصولات اساسی در وضعیت مطلوبی است.

وی یادآور شد: ذخایر نهاده تا پایان مهرماه و بیشتر تامین شده و تراز تجاری بخش کشاورزی 2 میلیارد دلار بهبود یافته است.

نیکبخت در پایان گفت: در تولید مرغ و تخم مرغ با تامین کافی و به موقع منابع پایه تولید، نهاده و تلاش مستمر تشکل ها و تولیدکنندگان از گلوگاه تامین بازار داخل عبور کرده و حالا، تقویت صادرات، دغدغه اصلی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ذخایر محصولات اساسی در وضعیت مطلوب است – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ذخایر محصولات اساسی در وضعیت مطلوب است – خبرگزاری یوویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.