حفظ هویت فرهنگی با طراحی و دوخت لباس هنرمندانه

حفظ هویت فرهنگی با طراحی و دوخت لباس هنرمندانه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت:طراحی و دوخت لباس هنرمندانه بهترین راه حفظ هویت فرهنگی، اجتماعی و انتقال آن به نسل های آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری یوویک، محمدحسین رنجبر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در اختتامیه نمایشگاه طراحی و دوخت لباس محلی شرق این استان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بر اساس سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد فضایی مناسب برای رقابت سازنده و مشارکت دانشجویان، ترغیب فعالان هنر دوخت و طراحی، شناسایی، ترغیب جوانان توانمند، علاقه مند و توسعه صنایع خلاق با همکاری و هدایت استادان هنرمند در راستای رشد و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و بومی استان هاست.

وی با توجه به جایگاه لباس در جامعه افزود: پوشش و لباس بخشی از هویت ملی و مذهبی جوامع بوده که طراحی و دوخت لباس هنرمندانه بهترین راه حفظ هویت فرهنگی، اجتماعی و انتقال آن به نسل های آینده است. حمایت از طراحان و فعالان عرصه طراحی و دوخت لباس به ویژه لباس های سنتی منجر به جلوگیری از ترویج لباس های غربی نامناسب و نامانوس با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی میان جوانان می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: پوشش سنتی بانوان هرمزگان با طرح و نقشه های هنرمندانه به عنوان یکی از زیباترین لباس های محلی کشور اسلامی ایران بوده که به درستی و هنرمندانه از نماد ها و نقش مایه های سنتی برای انتقال نمام های فرهنگی در طراحی پوشش بانوان استان هرمزگان استفاده شده است.

به گزارش یوویک، در پایان از غرفه داران، طراحان و دست اندرکاران راه اندازی این نمایشگاه با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حفظ هویت فرهنگی با طراحی و دوخت لباس هنرمندانه" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حفظ هویت فرهنگی با طراحی و دوخت لباس هنرمندانه"، کلیک کنید.