‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی

‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی

یوویک/فارس طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان امروز، ۱۹ تیرماه در شیراز منعقد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم گفت: طبق این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از اکنون به مدت دو سال عضوی از شورای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

فرشید قاسمی افزود: در راستای بهره‌مندی از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منعقد کردیم.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای علمی، بازدید دانش‌آموزان از تمامی مراکز آموزشگاه و کارگاهی تحت پوشش دانشگاه آزاد استان، استفاده از ظرفیت کارگاه‌های فنی و صنعتی دانشگاه آزاد با هدف برگزاری دوره‌های کارآموزی و کارورزی هنرجویان هنرستان‌ها، ایجاد مدرسه عالی و مهارتی مدیریت خانواده، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و …، از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این تفاهم نامه سه ساله است، تصریح کرد: در قالب این تفاهم‌نامه مکانی برای تشکیل کارگروه مشترک راه‌اندازی می‌شود.

قاسمی در پایان خواستار همکاری نزدیک بین اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان در عرصه‌های مختلف علمی پژوهشی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه تربیتی کشور است و بیشترین جامعه‌پذیری در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

محمدرضا قائدیان افزود: ۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان و ۱۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی وابسته به دانشگاه آزاد و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سما وابسته به این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: در این دانشگاه پذیرای دانشجویان اتباع خارجی هستیم و آماده همکاری با آموزش و پرورش در زمینه تسهیل ورود اتباع خارجی به این دانشگاه هستیم.

قائدیان بیان کرد: در راستای کاربردی کردن بیش از پیش موضوع پایان نامه‌ها، مجموعه پژوهشی دانشگاه  آزاد، برنامه پایشو سامانه پژوهش‌یار را راه‌اندازی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: دانشکده تعلیم و تربیت، با رویکرد علمی تربیتی و مهارتی تأسیس شده است. در کل کشور ۱۱ مدرسه سعادت داریم که دو واحد آن در استان فارس قرار دارد و بیش از ۴۰ درصد  از دانش‌آموزان این مدارس حافظ قرآن هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم، گفت: انعقاد تفاهم نامه‌ها به کادرسازی کمک می‌کند و در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی افزود: خانواده محور بودن یکی از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) بود زیرا ‌خانواده از ابتدای قیام، او را همراهی کرده‌اند.

پایان خبر یوویک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی"، کلیک کنید.