استفاده از Parabolic SAR به عنوان اندیکاتور ترند در تحلیل تکنیکال

همانطور که میدانید ها یکی از ابزار های پر کاربرد در تحلیل تکنیکال محسوب میشوند، این ابزار ها با فرمول هایی که دارند سعی در تعیین روند یا پیش بینی آینده قیمتی دارند.

از این آموزش رایگان اندیکاتورها بیشتر برای صعودی یا نزولی بودن روند و همچنین نقاط بازگشتی در نمودار استفاده میشود.

اندیکاتور پارابولیک سار در مجموعه اندیکاتورهای روندی قرار میگیرد.

نمای کلی این اندیکاتور به صورت نقطه ای در بالا یا پایین نمودار قرار میگیرد.

فرمول محاسبه اندیکاتور پارابولیک سار

فرمول محاسبه پارابولیک سار در دو روند صعودی و نزولی کمی متفاوت میباشد.

در روند صعودی طبق فرمول زیر عمل میکنیم.

و در روند نزولی طبق فرمول زیر باید عمل کرد.

حساسیت اندیکاتور را میتوان با کاهش این اعداد زیاد تر کرد و هر چه میزان کاهش این اعداد بیشتر باشد نقطه چین ها در نمودار به هم نزدیک تر میشوند.

کاربرد و نحوه معامله با اندیکاتور پارابولیک سار

اندیکاتورها تائید ها و هشدار هایی را به معامله گران میدهند که معامله گران توسط آن ها میتواند نقاط ورود و خروج را پیدا کنند، اندیکاتور پارابولیک سار هم طبق روال گفته شده نقاط بالا و پایین و همچنین روند را به معامله گر نشان میدهد.

از این اندیکاتور میتوان به سه روش در معاملات خود استفاده کرد که عبارتند از: شناسایی روند و نقاط بازگشت آن، حمایت و مقاومت داینامیک و تعیین حد ضرر.

شناسایی روند و نقاط بازگشتی آن

اندیکاتور پارابولیک سار به معامله گر کمک میکند که به محض تشکیل یک نقطه در خلاف جهت کندل متوجه شود که امکان تشکیل شدن یک سقف و کف جدید در نمودار است، برای مثال هنگامی که نقاط اندیکاتور از بالای نمودار به زیر نمودار تغییر جهت دهند هشداری برای پایان روند نزولی و تشکیل روند صعودی است.

به صورت کلی هنگامی که نقاط اندیکاتور زیر نمودار روند قیمتی باشد نشان از روند صعودی و هنگامی که بالای نمودار قرار داشته باشد نشان از روند نزولی دارد.

سطوح حمایت و مقاومت داینامیک

اندیکاتور پارابولیک سار همانند اندیکاتور میانگین های متحرک و باند های بولینگر، میتواند به عنوان سطوح حمایت و مقاومت عمل کند، اگر نقاط اندیکاتور در بالای کندل ها قرار داشته باشد نشان از مقاومت و اگر در زیر کندل ها قرار گیرد در نقش حمایت عمل میکند.

تعیین حد ضرر

هرچند که تعیین باید توسط چند فاکتور مانند نواحی حمایتی و مقاومتی و دیگر ابزار های تکنیکالی تعیین شود، اما میتوان از اندیکاتور پارابولیک سار هم برای تعیین حد ضرر استفاده کرد، به این صورت که در هنگام ورود به معامله برای مثال در روند صعودی، میتوان اولین نقطه در زیر نمودار را به عنوان حد ضرر مشخص کرد.

معامله گر باید از ترکیب ابزار های مختلف برای اطمینان داشتن از سیگنال های دریافتی استفاده کند.

نحوه گرفتن سیگنال از این دو اندیکاتور به این صورت میباشد که در هنگامی که نقاط پارابولیک سار در زیر نمودار ظاهر شد و همزمان هیستوگرام مکدی بالاتر از صفر قرار گرفت میتوان سیگنالی برای خرید دریافت کرد، و برای فروش بالعکس این قضیه یعنی هنگامی که نقاط پارابولیک سار در بالای نمودار ظاهر شد و همزمان هیستوگرام مکدی پایین تر از سطح صفر قرار گرفت میتوان سیگنال فروش را دریافت کرد.

جمع بندی کلی

همچنین از این اندیکاتور میتوان به عنوان حد ضرر و حمایت و مقاوت های داینامیک استفاده کرد.

بهتر است برای اطمینان بیشتر از سیگنال های دریافتی آن را در کنار دیگر ابزارهای تحلیلی استفاده کنید و استفاده از یک اندیکاتور به هیچ وجه توصیه نمیشود.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استفاده از Parabolic SAR به عنوان اندیکاتور ترند در تحلیل تکنیکال" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استفاده از Parabolic SAR به عنوان اندیکاتور ترند در تحلیل تکنیکال"، کلیک کنید.